I'm back!

Jag är hemma igen, vilket betyder bloggåtkomst och framför allt tid till att skriva.
Om ni undrar vart jag har befunnit mig de sista två veckorna så är svaret Schweiz. Andermatt för att vara exakt.
Ett litet paradis på jorden som är fantastiskt på hur många sett som helst. Miljön, vyerna, vädret, alp-charmen, husen, kossorna, getterna, vägarna... Allt är så sjukt vackert att det är svårt att ta in. Plötsligt var vi liksom bara "i det". Men jag har sugit in många fina stunder på minnet, värt att ta fram de mörka månader som återstår innan snön.

Våran grupp gjorde givetvis en stor del till att lägret blev så bra som det blev. Jag tycker nästan alltid, eller jag tror förresten alltid, att jag trivs väldigt bra i grupp. Jag har ju alltid så jäkla roligt när jag är på läger. Det är ju egentligen inte så självklart eftersom man i princip bor varandra i rätt lång tid. Man ska dessutom kriga mot varandra på träning och sedan direkt kunna känna med varann. Eller också är det själva receptet till god gruppdynamik. Hade man fått åka iväg ett "utplockat" gäng och bara hängt hade det nog blivit annaorlunda. Men nu kommer man omedelbart närmare varandra och då blir man också bättre på att känna av. Men rent generellt så tror jag idrottare är grymma grupp och lagmänniskor. Även individuella idrottare. Man lär sig i och av gruppen hela tiden.
Vi som åkte iväg nu är i alla fall ett otroligt roligt lag. Mycket skratt och starka viljor. Längtar redan tills nästa samling! På riktigt!

Chill helg och fått bli lite ompysslad. Imorgon drar jag igång vardagen igen.


Glad tjej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0