Att slå ett slag för något "nytt" är väldigt läskigt om man är skidåkare...

Om man är skidåkare ska man följa allt som stavas traditionellt. Det traditionella kan såklares se lite olika ut beroende på tränare, men nästan alla tränare är trots det under samma paraply. Är ni med? Alla har trots lite olika upplägg rätt lika "grundsynd". Många i alla fall.
Och jag säger inte att det är fel. Herregud nej det är verkligen inte fel någonstans. Det är tvärtom säkert väldigt rätt i många fall.

MEN om man känner att utveckling gått åt rätt håll i många delar (det är många delar som ska klaffa för att åka bra skidor) men inte i alla, då måste man kanske försöka hinna ikapp i de där delarna där utvecklingen avtagit.
Nu vill jag inte klandra skidskytteymnasiumen eller så, men skulle jag fråga de flesta av mina klasskamrater/konkurrenter hur mycket de har ökat i chins, dips eller max antal armhävningar från att de börjat till att de slutat gymnasiet.. Så skulle svaret vara läskigt dåligt.
Och visst är det kanske upp till individen men nja, jag är nog inte riktigt beredd att hålla med om det ändå. Eftersom vi som hela tiden velat bli bättre har tränat efter schema och hela tiden gått in för detta, har ju ändå utvecklingen tämligen gått segt om man ser till just styrke-biten.
Däremot har ju andra bitar varit väldigt bra och utvecklande, så jag förstår ju att det kan vara svårt att få in allting under fyra år!! Men kanske måste man också se skillnad mellan tjejer och killar? Tjejer behöver ju kanske MER styrka! Mer styrka med sin egen kropp osv! Jag blir irriterad över att man inte kan se till att varje individ går framåt?!? Och hur går vi framåt - jo genom att variera våra styrkepass och bli jävligt allround-starka. Så att vi åtminstone orkar lyfta våran egen kroppsvikt utan problem. Det är ju våra kroppar vi ska orka trycka runt i skidspåret, så det vore ju rätt dumt att inte jobba med den på gymmet.

Jag har malt på rätt länge med samma styrka men som ni kanske förstår när ni läst den här texten (hehe!!), så har jag nu ändrat spår totalt. Och det kommer komma MYCKET uppdateringar om den nya "modellen". Jag har och är också kritisk till sånt som är "nytt och främmande" men i dagsläget tror jag oerhört starkt på det jag/vi gett oss in på. Kul va?! Man måste våga för att vinna! Och man kommer aldrig först om man går i någon annans fotspår :-)

Idag var det skitrolig stryketräning. Mycket av det vi gör är inriktat på "gymnast-styrka" men idag var det extraextra inriktat på just gymnastik. Och det är väl inte riktigt min starka sida (ännu!). Haha. Det skulle gå rätt snabbt mellan byte av övning och jävlar i min lilla låda vad trött och yr(?!) jag var. Jag trodde inte jag skulle fixa alla 5 varv med så snabba byten mellan alla stationer, som att stå på händer i 45 sek (mot en vägg än så länge!) och sedan göra pull-ups lika länge och sen armhävningar med upphopp och sedan kullebyttor m.m...

Haha... ni lär då undra, det hade då iaf jag gjort. Men visst låter det kul? Det är det.<

PS. Vi är ju nya och därför givetvis lite extra exalterade. Jag säger inte att detta behöver vara rätt för någon annan. Eller för oss. VI PROVAR OSS FRAM BARA! :) D.S


Kommentarer
Postat av: Seb

Du gillar inte millitaren da, dar ser man ingenting till individen. var tvungen att yttra mig om det for jag ar ocksa helt emot att inte se till vare individ, om jag fattade inlagget ratt. Good luck med nya modellen den kommer att ge utdelning helt sakert. tror stenhart pa den.

2011-09-17 @ 09:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0